Стихеры пасце. Чинопоследования на святую пасху Да воскреснет бог на пасху

ДА ВОСКРЕСНЕТ БОГ, И РАСТОЧАТСЯ ВРАЗИ ЕГО

Пасха священная нам днесь показася: Пасха нова святая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха Христос Избавитель: Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха верных, Пасха, двери райския нам отверзающая, Пасха всех освящающая верных.

ЯКО ИСЧЕЗАЕТ ДЫМ, ДА ИСЧЕЗНУТ

Приидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радости благовещения Воскресения Христова; красуйся, ликуй и радуйся, Иерусалиме, Царя Христа узрев из гроба, яко жениха происходяща.

ТАКО ДА ПОГИБНУТ ГРЕШНИЦЫ ОТ ЛИЦА БОЖИЯ, А ПРАВЕДНИЦЫ ДА ВОЗВЕСЕЛЯТСЯ

Мироносицы жены, утру глубоку, представша гробу Живодавца, обретоша Ангела, на камени седяща, и той провещав им, сице глаголаше: что ищете живаго с мертвыми? Что плачете Нетленнаго во тли? Шедше проповедите учеником Его.

СЕЙ ДЕНЬ, ЕГОЖЕ СОТВОРИ ГОСПОДЬ, ВОЗРАДУЕМСЯ И ВОЗВЕСЕЛИМСЯ В ОНЬ

Пасха красная, Пасха, Господня Пасха! Пасха всечестная нам возсия. Пасха! Радостию друг друга обымем. О Пасха! Избавление скорби, ибо из гроба днесь яко от чертога возсияв Христос, жены радости исполни, глаголя: проповедите апостолом.

СЛАВА ОТЦУ И СЫНУ И СВЯТОМУ ДУХУ. И НЫНЕ И ПРИСНО И ВО ВЕКИ ВЕКОВ. АМИНЬ

Воскресения день, и просветимся торжеством, и друг друга обымем. Рцем, братие, и ненавидящим нас, простим вся воскресением, и тако возопиим: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Let God arise, and be scattered at once ITS

Easter us this day sacred Fashion: Easter a new holy, mysterious Easter, Easter Reverend, Easter Christ Redeemer: Easter immaculate, great Easter, Easter faithful, Easter, hath opened the doors of paradise to us, Easter of sanctifying the faithful.

JACO DISAPPEARS SMOKE YES DISAPPEAR

Come from seeing his wife blagovestnitsy and Zion rtsyte: accept from us the joy of the Annunciation of the Resurrection; Color, rejoice and be glad, Jerusalem, beholding Christ the King from the grave, like a groom occurring.

TAKO perish sinner before God, And the righteous rejoice YES

Sepulchre wife, morning deep, predstavsha coffin Zhivodavtsa, obretosha angel sedyascha on a stone, and that proveschal them to thee glagolashe:"re looking for the living to the dead? What cry Netlennago in aphids? Go ye therefore the preaching of his disciples.

This day the Lord has made, rejoice and be glad, let us

Red Easter, Easter, Easter of the Lord! Easter Reverend us shone forth. Easter! The joy of each other obymem. About Easter! Getting rid of sorrow, because of the grave this day from the palace of divinity Thou Christ, joy executive wife, saying: preaching of the apostles.

Glory to the Father and to the Son and the Holy Spirit. And now and ever and unto ages of ages. AMEN

Day of Resurrection, and the lumen of triumph, and each other obymem. Let us say, brethren, and those who hate us, forgive all the resurrection, and the tacos cry out: Christ is risen from the dead, trampling down death by death, and upon those in the tombs bestowing life.

Три поклона с молитвою мытаря Б оже, милостив... З а молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне Божии, помилуй нас. А минь. Х ристос воскресе... (полностью, трижды) . Стих: Д а воскреснет Бог, и разыдутся врази Его (на глас 5). П асха священная нам днесь показася, Пасха ново святая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха Христа Избавителя, Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха верным, Пасха двери раиския нам отверзающи, Пасха всех освящающая верных. Стих: Я ко исчезает дым, да исчезнут. П риидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радость благовещения, воскресения Христова, красуися и ликуй и радуися Иеросалиме, Царя Христа узрев из гроба, яко Жениха исходяща. Стих: Т ако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы возвеселятся. М ироносицы жены, зело рано предсташа гробу Живодавца, и обретоша Ангела на камени седяща, и тои провещав им, сице глаголаше: что ищете Живаго с мертвыми? что плачите Нетленнаго во тли? шедше проповедите учеником Его. Стих: С ей день иже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся вонь. Пасха красна. Пасха Господня, Пасха. Пасха всечестная нам восия. Пасха, радостию друг друга приимем. 0! Пасха, избавление скорби, ибо из гроба днесь, яко от чертога, восия Христос; жены радости исполни, глаголя: проповедите апостолом. С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веком, аминь. В оскресения день, просветимся торжеством, и друг друга приимем, и рцем братие, и ненавидящим нас простим вся Воскресением, и тако возопием: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот дарова. Х ристос воскресе... (полностью, трижды, пением). Посем отпуст, как молебну. И три поклона с молитвою мытаря Б оже, милостив...

пасхальные продукты нельзя есть до окончания ночного богослужения в Пасхальную ночь - ведь именно после него проходит их освящение. То есть первый раз кулич, пасху, яйца можно есть не сразу после полуночи, а только утром (после освящения).

Свт. Иоанн Златоуст : «Итак, все войдите в радость Господа нашего; и первые и вторые получите награду; богатые и бедные ликуйте друг с другом; воздержные и нерадивые почтите этот день; постившиеся и непостившиеся веселитесь ныне. Трапеза обильна, - насыщайтесь все; телец велик, - никто пусть не уходит голодным; все наслаждайтесь пиршеством веры; все, пользуйтесь богатством благости. Никто пусть не жалуется на бедность; ибо открылось общее царство. Никто пусть не плачет о грехах; ибо из гроба воссияло прощение. Никто пусть не боится смерти; ибо освободила нас смерть Спасителя. Он истребил её, быв объят ею; Он опустошил ад, сошедши во ад; огорчил того, который коснулся плоти Его. Об этом и Исаия , предузнав, воскликнул: „Ад“ , - говорит он, - „огорчился“ (Ис. 14:9 ). Он огорчился, ибо стал праздным; огорчился, ибо посрамлён; огорчился, ибо умерщвлён; огорчился, ибо низложен; огорчился, ибо связан. Он взял тело, и нашёл в нём Бога; взял землю, и сретил в ней небо; взял то, что видел, и подвергся тому, чего не видел. „Смерть! где твоё жало? ад! где твоя победа?“ (1Кор. 15:55 ). Воскрес Христос, - и ты низложился; воскрес Христос, - и пали бесы; воскрес Христос, - и радуются ангелы; воскрес Христос, - и водворяется жизнь; воскрес Христос, - и мёртвого ни одного нет во гробе. Ибо Христос, воскресший из мёртвых, - „первенец из умерших“ (1Кор. 15:20 ). Ему слава и держава во веки веков. Аминь».

Откуда взялась молитва в вечернем правиле и как ее понимать?

Данная тема очень интересна и отнюдь не проста, так как «отцом» этой прекрасной и мощной молитвы можно считать 67-й псалом. Толкователи Псалтири в один голос говорят нам о том, что указанный псалом очень сложен для толкования. Так, к примеру, считали блаженные Августин и Феодорит, а известный дореволюционный исследователь Священного Писания, автор объемного и глубокого сочинения «Толковая Библия» профессор Александр Павлович Лопухин писал следующее: «Этот псалом, за необыкновенную сжатость выражения мыслей, недостаточную ясность текста, обилие образов, считался самым трудным для объяснения, и даже непреодолимым, почему называли его «крестом для умов и укором для толковников».

В одной статье непросто дать развернутое толкование. Оно достойно как минимум довольно объемной брошюры. Но все же мы с Божьей помощью попытаемся разгадать лейтмотив этого удивительного псалма, а следовательно - и любимой нами вечерней молитвы, в которую очень гармонично и прекрасно вплетены святыми отцами, конечно же, дыханием Святого Духа, начальные стихи этого ветхозаветного псалма, дополняющиеся молитвой уже новозаветного содержания. И с точки зрения литературной, это «не шито белыми нитками», нет. Но новозаветный смысл молитвы органично вытекает из ветхозаветных символов, создавая единое целостное по композиции произведение. Как единым целым является дело спасения Христом человечества, начатое в ветхозаветные времена и продолжающееся и ныне - в новозаветный период.

Итак, что же это за лейтмотив, дорогие братья и сестры?

Ключ к его пониманию нам может дать тропарь песни четвертой Пасхального канона: «Богоотец убо Давид пред сенным ковчегом, скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зрящее, веселимся божественнее, яко воскресе Христос, яко всесилен».

Многие толкователи 67-го псалма сходятся на том, что он написан святым пророком и царем Давидом по случаю возвращения в XI веке до Рождества Христова Ковчега Завета из филистимлянского плена (после того как филистимляне, пораженные болезнями, отправили повозку со святыней в сторону израильтян, она пребывала около двадцати лет в небольшом иудейском лесном городке Кириаф-Иариме). В пятой и шестой главах ветхозаветной «Второй Книги Царств» говорится о том, что святой и очень любящий Бога пророк и царь Давид Божьим Промыслом решил вернуть Ковчег Завета в Иерусалим. Перед этим его войска разбили филистимлян, техническая и военная сила которых в несколько раз превосходила тот же потенциал евреев.

И вот наконец-то, спустя более чем двадцать лет, Ковчег Завета в Иерусалиме. Священное Писание повествует: «Давид скакал из всей силы пред Господом…» (2 Цар. 6:14). Это была такая буйная, неудержимая и святая в то же время радость, что жена его Мелхола осудила его в сердце своем. За это она была наказана от Бога бесплодием.

Ковчег Завета спустя десятки лет вернулся в Иерусалим. Великая Святыня, а значит и сам Бог, посетил Свой избранный народ. Это было своеобразным конкретно историческим восстановлением Завета между Богом и человеком, символом принятия Всевышним снова человека в рай. Фактически данное событие стало земным образом рая. Святой царь Давид ликовал духовной высшей радостью, потому что предчувствовал своим пророческим сердцем Воскресение Христово и выведение его же вместе с остальными ветхозаветными праведниками Спасителем из ада. Давид предчувствовал спасение Богочеловеком человечества…

Именно потому стихи этого псалма стали стихирами Пасхи, которые мы поем перед нашим новозаветным «Ковчегом Завета» - Престолом Божьим всю Светлую седмицу. Потому что в них за более чем тысячу лет уже звенела пасхальной «ласточкой» радостная мелодия Воскресения Христова.

И этой радости не было границ! И не будет границ. Эта радость наполнила до последнего атома тела и до последнего закоулочка души все существо святого царя и пророка. И была больше него. И больше мира, изливаясь из Давидова сердца, словно вино из переполненной чаши, танцем «изо всей силы», танцем, не помнящим в себя, ибо человеческое естество погружалось тогда в Бога.

Потому стоя над постелью своей уже перед сном, мы знаменуем ее крестообразно (некоторые крестят кровать так: изголовье, потом ноги, правая сторона и левая сторона) и дом наш на четыре стороны, произнося при этом стихи дивного 67-го псалма, вплетенные в вечернюю молитву, и верим, что силою Честного Животворящего Креста и торжеством Воскресения Христова отходят от наших постелей и домов, и сердец враги-бесы - и мы можем заснуть, упокоившись мирно в Боге.

Все треволнения, страхи, страсти и болезни, которые кажутся нам сейчас огромными и темными «монстрами-годзиллами», исчезнут, как дым, и растают, как воск от лица огня. Ведь Пасхальная победа Христова - это и наша победа на веки вечные. Мы тоже воскресли в Нем и тоже в Нем победили на веки вечные. Важно это помнить, когда эмоциональные волны захлестывают наш душевный корабль. Нужно только поднять глаза и увидеть, что Господь наш Иисус Христос стоит рядом и протягивает нам Свою отеческую руку, и что Ковчег Завета Светлым Христовым Воскресением и Таинством Крещения уже вошел в наш сердечный Иерусалим и пребывает там. И пусть надежда наша, словно святой пророк и царь Давид, «скакаше играя», радуется изо всей силы этому факту неразрушимого и нерасторжимого завета союза Бога с человеком.

Во всю Светлую седмицу богослужебный устав утренних и вечерних молитв особенный. Обычные в течение года павечерница и полунощница заменяются чинопоследованиями на Святую Пасху. Сайт «Русская вера» публикует устав молитвы на Светлой седмице: пасхальная павечерница, полунощница, пасхальные часы, канон и стихеры Пасхе, при этом некоторые молитвы даны с переводом на русский язык.

Устав павечерницы и полунощницы во всю светлую седмицу

Семипоклонный начал (вместо « Достойно есть » « Светися, светися »).

З А ми́нь.

Перекрестившись, глаголи:

Х rт0съ воскрeсе и3зъ мeртвыхъ смeртію на смeрть наступи2 и3 грHбнымъ жив0тъ даровA (трижды, пением, на глас 5) .

В оскrніе хrт0во ви1дэвше, поклони1мсz с™0му гDу ї у є3ди1ному без8грёшному (поклон ) . кrтY твоемY поклонsемсz хrтE (поклон ) , и3 с™0е воскrніе твоE поeмъ и3 слaвимъ. тh бо є3си2 бGъ нaшъ, рaзвэ бо тебE и3н0гw незнaемъ, и4мz твоE нарицaемъ. пріиди1те вси2 вёрніи поклони1мсz с™0му хrт0ву воскrнію (поклон ) , сe бо пріи1де кrтA рaди рaдость всемY ми1ру, всегдA бlгослови1мъ гDа, и3 поeмъ воскrніе є3гw2, распsтіе бо претерпЁ, и3 смeртію смeрть разруши (трижды ) .2

(Перевод: Увидев воскресение Христово, поклонимся Святому Господу Исусу единому безгрешному. Кресту Твоему поклоняемся, Христе, и святое воскресение поем и славим, потому что Ты Бог наш; кроме Тебя иного не знаем, Имя Твое называем. Придите все верные, поклонимся Святому Христову воскресению: ибо вот пришла через крест радость всему миру; всегда благословим Господа и поем воскресение Его, ибо Он претерпел распятие и смертью разрушил смерть).

П редвари1ша ќтро ћже с8 мaріею, и3 њбрэт0ша кaмень tвалeнъ, слhшаху t ѓнг7ла, и4же в0свэтэ присносyщнэмъ сyщаго, с8мeртвыми не и3щи1те ћкw чlка. ви1дите гр0бныz пелены2, тецhте и3 ми1ру проповёдите, ћкw востA гDь, ўмертви1въ смeрть. ћкw т0й є4сть сн7ъ б9іи, спасazи р0дъ чlческіи.

(Перевод: Прибывшие жены-мироносицы с Мариею до рассвета, нашедши камень отваленным от гроба, услышали от Ангела: «Зачем вы Живущего во свете вечном (незаходимом) ищете, как человека среди мертвых. Посмотрите на погребальные пелены. Пойдите скорее и возвестите миру, что восстал Господь, уничтоживший смерть, потому что Он есть Сын Божий, спасающий человеческий род»).

Ѓ ще и3 в0гроб сни1де без8смeртне, но ѓдову разруши1въ си1лу, и3 воскрeсе ћкw побэди1тель хrтE б9е. женaмъ мmрwн0сицамъ рaдость провэщaвъ, и3 свои1мъ ґпcлwмъ ми1ръ даровA, и4же пaдшимъ подаS воскrніе.

(Перевод: Хотя Ты, Бессмертный, и во гроб сошел, но уничтожил могущество ада и, как Победитель, воскрес, Христе Боже, женам-мироносицам сказав: «Радуйтесь». апостолам своим преподал мир, падшим подаешь воскресение).

В 0гробэ с8 пл0тію, во ѓдэ же съ дш7eю ћкw бGъ, в8 раи1 же с8 разб0йникомъ. и3 на пrт0лэ бёzше хrтE со nц7eмъ и3 д¦омъ, всS и3сполнsz нењпи1санныи.

(Перевод: Христе, во гробе Ты был плотию (телесно), во аде с душою, как Бог, в раю с разбойником и на престоле со Отцем и Духом все наполняя, Неописуемый).

Слава. Ћ кw живон0сецъ, ћкw раS ѕелw2 краснёйши вои1стину, и3 всsкогw черт0га цrка, kви1сz свэтлёйши хrтE гр0бъ тв0й, и3ст0чникъ нaшему воскrнію.

(Перевод: Гроб Твой, Христе, по живописности благотворнее рая и поистине светлее всякого царского чертога. Он — источник нашего (будущего) воскресения).

И ныне. В hшнzгw њсщ7eнно б9іе вселeніе рaдуисz. тоб0ю бо дадeсz рaдость бцdе вопію1щимъ ти. бlгословeна ты2 в8женaхъ пренепор0чнаz вLчце.

(Перевод: Освященное Божественное жилище (селение), радуйся. Тобой дается радость, Богородице, зовущим Тебе: благословенна Ты в женах, всенепорочная Владычица).

Также, Г осподи помилуй (40). Слава, и ныне. Ч естнейшую херувим… И менем Господним благослови, отче.

З а моли́тв святы́х оте́ц наши́х, Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй нас (поклон). А ми́нь.

Х ристос воскресе.. (полностью, трижды).

И отпу́ст: В оскресы́и из ме́ртвых, Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, си́лою честна́го и Животворя́щаго Креста́, и святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец, ами́нь.

Не крестясь, поклонись до земли и читай прощение: О слаби, остави, отпусти, Боже…

Поднявшись, читай: Н енавидящих и обидящих нас, прости, Господи…

Г осподи помилуй (трижды), и обычные исходные поклоны.

В приходных и исходных поклонах вместо «Досто́йно есть» (вплоть до отдания Пасхи) читается ирмос девятой песни пасхального канона:

С вэти1сz свэти1сz н0выи їєrли1ме, слaва бо гDнz на тебЁ восіS. ликyй нн7э и3 весели1сz сіHне, тh же чcтаz красyйсz бцdе, њ востaніи ржcтвA твоегw2 (поклон земной).

(Перевод: Осветись, осветись (paдостью) новый Иерусалим; ибо слава Господня возсияла над тобою; торжествуй ныне и веселись Сион: и Ты, Богородица, радуйся о воскресении Рожденного Тобою).

От недели Фомины до отдания Пасхи вместо «Царю небесныи » читаем «Христос воскресе » (трижды).

В утренних молитвах (и на Полунощнице) после приходных поклонов и «За молитв… » — «Христос воскресе » (трижды). Слава Тебе Боже наш, слава Тебе, всяческих ради » (трижды) . Далее, как обычно.

Канон Пасхе

По обычнем начале глаголем : З а молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне Божии, помилуи нас. А минь.
Головщик возглашает на 5-й глас : Х ристос воскресе из мертвых, смертию на смерть наступи и гробным живот дарова (трижды); мы же на последнем возгласе : и гробным живот дарова.
Таже : Х ристос воскресе (поем трижды, по крылосам).
Посем глаголет стихи:
Д а воскреснет Бог и разыдутся врази Его.
Я
Т
С еи день, иже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся в онь.
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.
И ныне и присно и во веки веком, аминь.
Мы же ко всякому стиху поем: Х ристос воскресе из мертвых, смертию на смерть наступи и гробным живот дарова (единожды).
Вместо Аллилуия поет: Х
Таже: Слава, и ныне, седален, глас 4 . П редвариша утро, яже с Мариею и обретоша камень отвален от гроба, слышаху от Ангела, Иже во свете присносущнем Сущаго с мертвыми не ищите, яко человека; видите гробныя пелены, тецыте и миру проповедите: яко воста Господь, умертвивыи смерть; яко Той есть Сын Божии, спасаяи род человеческии.
Г осподи помилуй (12). Слава, и ныне.
Таже: канон Пасце со ирмосом на 6. А в среду и пяток Светлыя седмицы поем канон Пасце на 8, с богородичны того же канона.

Канон, глас 1.

Песнь 1, ирмос.
В оскресения день просветимся людие, Пасха Господня, Пасха; от смерти убо к жизни и от земли на небо, Христос Бог нас превел есть, победную поюща(дважды) .
Запев: Х ристос воскресе из мертвых (поклон).
О чистим чувствия и узрим, неприступным светом Воскресения Христова, блистающеся и радуитеся рекуще, ясно да услышим, победную поюще (дважды).
Слава. И ныне. Н ебеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мiр, видимыи же весь и невидимыи; Христос Бог востал есть, веселие вечное (дважды).
Катавасия. В
оскресения день…

Песнь 3, ирмос.
П риидите, пиво пием ново, не от камене неплодна чудодеемо, но нетления источника, из гроба одождивша Христа; о Нем же утвержаемся (дважды) .
Запев. Н ыне вся исполнишася света, небо же и земля и преисподняя; да празднует убо вся тварь востание Христово, о Нем же утвержаемся (дважды) .
Слава. И ныне. В чера сраспинахтися Христе, вчера спогребохтися, и совостаю днесь совоскресшу Ти, Сам мя прослави Спасе, во царствии Своем (дважды) .
Катавасия. П риидите, пиво пием…

Слава, и ныне, седален, глас 4. Предвариша утро.

Песнь 4, ирмос. Н а Божии стражи, богоглаголивыи Аввакум да станет с нами, и явит светоносна Ангела, велегласно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен (дважды) .
Запев. М ужескии убо пол, яко разверзе девственную утробу, бысть Христос, яко человек же; Агнец наречеся, непорочен же, яко не вкуси скверны; наша убо Пасха, яко Бог истинен и совершен явися (дважды) .
Слава. Я ко единолетен Агнец, благословеныи нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха очистилище, и абие из гроба красно праведное нам возсия Солнце.
И ныне. Б огоотец убо Давыд, пред сенным ковчегом скакаше играя; людие же Божии святии, образом сбытие зряще, веселимся Божественне: яко воскресе Христос, яко всесилен.
Катавасия. Н а Божии стражи…

Песнь 5, ирмос. У тренюем утренюю глубоку, и вместо мира, песнь принесем Владыце, и Христа узрим праведное Солнце, всем жизнь восияюща (дважды) .
Запев. Б езчисленое Твое милосердие, иже адовыми узами содержими зряще, к свету идяху Христе, веселыми ногами; Пасху хваляще вечную (дважды) .
Слава. И ныне. П риступим светоноснии, исходящу Христу из гроба, яко Жениху; и спразднуем праздно любезными чинми, Пасху Божию спасительную (дважды) .
Катавасия. У тренюем утренюю глубоку…

Песнь 6, ирмос. С ниде в преисподняя страны земли, и сокруши вереи вечныя преисподняя связанныя Христе, и тридневно, яко от кита Иона, воскресе от гроба (дважды)
Запев. С охранив цела знамения Христе, воскрес от гроба, Иже ключа Девыя не вредивыи в рожестве Своем, и отверзл еси нам раиския двери (дважды) .
Слава. И ныне. С пасе мой живо, а не мертвенное заколение, яко Бог, Сам Себе волею приведе ко Отцу, совоскреси же всеродна Адама, воскресе от гроба (дважды) .
Катавасия. С ниде в преисподняя…
Г осподи помилуй (трижды). Слава, и ныне.

Кондак, глас 8. А щ е и во гроб сниде Безсмертне, но адову разрушив силу и воскресе, яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам радость провещав, и Своим апостолом мир дарова, Иже падшим подая воскресение..
Икос. И же прежде солнца, Солнцу зашедшу иногда во гроб; предвариша ко утру взыскающе, яко во дни мироносицы девы, и други к друзей вопияху: 0! другиня, приидите вонями помажем Тело живоносное и погребеное, плоть воскресивша падшаго Адама, лежаща во гробе; идем и потщимся, яко же волсви, и поклонимся и принесем мvро, яко дары, не в пеленах, но в плащанице Обвитому, и с плачем возопием: 0! Владыко, востани, Иже падшим подая воскресение.

Песнь 7, ирмос. О троки от пещи избавив, быв убо Человек, страждет яко смертен, и страстию мертвеною в нетление облачит благолепие; един благословен отцем Бог и препрославлен (дважды) .
Запев. Ж ены с миром богомудрыя, во след Тебе течаху; Его же яко мертва со слезами искаху, поклонишася и радующеся живому Богу, и пасху тайную Твоим Христе, учеником благовестиша (дважды) .
Слава. Я ко воистину священная и всепраздньственная, сия спасительная нощь и светозарная, светоноснаго дне, востанию сущи провозвестница; в ней же безлетныи Свет, из гроба плотски всем восия.
И ныне. С мерти празднуем умерщвение, адово разрушение, иного живота вечнаго начало; и играюще поем Виновнаго, единаго благословена отцем Бога и препрославлена.
Катавасия. О троки от пещи избавив…

Песнь 8, ирмос. С ей убо нареченныи святыи день, един суботам Царь и Господь, праздник праздником и торжество есть торжеством, вонь же благословим Христа во веки (дважды) .
3апев. П риидите, новаго винограда чада, божественнаго веселия, в нарочитом дни воскресения, царствия Христова приобщимся, поюще Его, яко Бога во веки (дважды) .
Слава. В озведи окрест очи твои Сионе, и виждь, се убо приидоша к тебе, яко богосветлая светила, от запада и севера и моря и востока чада твоя, в тебе благословяще Христа во веки.
(Троичен: П ресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.)
И ныне. О тче Вседержителю и Слове и Душе, треми соединяемое в составех естество, пресущественыи и пребожественыи, в Тя крестихомся и Тя благословим во вся веки.
Катавасия. С ей убо нареченныи…

Песнь 9, ирмос. С ветися, светися, новыи Иеросалиме, слава бо Господня на Тебе восия; ликуй ныне и веселися, Сионе; Ты же Чистая красуися Богородице, о востании Рожества Твоего (дважды) .
Запев (поклон). 0 ! божественаго, 0! любезнаго, 0! сладкаго Ти гласа, с нами бо неложно обещался еси быти, до скончания века, Христе; Его же вернии державу и надежду имуще радуемся (дважды) .
Слава. И ныне. 0 ! Пасха велика и священная, Христе; 0! Мудросте, Слове Божии и сило, подавай нам истее Тебе причащатися, в невечернем дни царствия Твоего (дважды) .
Катавасия. С ветися, светися…

Задостойник: С ветися, светися (поклон земной).
Х ристос воскресе (полностью, трижды); седален: П редвариша утро. Слава, и ныне, кондак: А ще и во гроб.
Г осподи помилуй (40). Слава, и ныне. Х ристос воскресе (полностью, трижды) .
Головщик: Х
ристос воскресе из мертвых, смертию на смерть наступи; а мы: и гробным живот дарова.
Отпуст: В оскресыи из мертвых, Господи Исусе Христе, Сыне Божии, молитв ради Пречистыя Ти Матере, силою честнаго и животворящаго Креста, и святых славных и всехвальных апостол, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.
Настоятель возглашает: Х ристос воскресе! (трижды), молящиеся отвечают: В оистину воскресе! (трижды), осеняя себя крестным знамением, без поклонов.

Стихеры Пасхе

Три поклона с молитвою мытаря Б оже, милостив…
З а молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе, Сыне Божии, помилуй нас. А минь.
Х ристос воскресе… (полностью, трижды) .
Стих: Д а воскреснет Бог, и разыдутся врази Его (на глас 5).
П асха священная нам днесь показася, Пасха ново святая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха Христа Избавителя, Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха верным, Пасха двери раиския нам отверзающи, Пасха всех освящающая верных.
Стих: Я ко исчезает дым, да исчезнут.
П риидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радость благовещения, воскресения Христова, красуися и ликуй и радуися Иеросалиме, Царя Христа узрев из гроба, яко Жениха исходяща.
Стих: Т ако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы возвеселятся.
М ироносицы жены, зело рано предсташа гробу Живодавца, и обретоша Ангела на камени седяща, и тои провещав им, сице глаголаше: что ищете Живаго с мертвыми? что плачите Нетленнаго во тли? шедше проповедите учеником Его.
Стих: С ей день иже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся вонь.
П асха красна. Пасха Господня, Пасха. Пасха всечестная нам восия. Пасха, радостию друг друга приимем. 0! Пасха, избавление скорби, ибо из гроба днесь, яко от чертога, восия Христос; жены радости исполни, глаголя: проповедите апостолом.
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веком, аминь.
В оскресения день, просветимся торжеством, и друг друга приимем, и рцем братие, и ненавидящим нас простим вся Воскресением, и тако возопием: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот дарова.
Х ристос воскресе… (полностью, трижды, пением). Посем отпуст, как молебну.
И три поклона с молитвою мытаря Б оже, милостив…

Воскресение Твое, Христе Спасе, / всю просвети вселенную, / и призвал еси Твое создание: / Всесильне Господи, слава Тебе. (Стихиры Пасхи:) Стих 1: Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его. Пасха / священная нам днесь показася;/ Пасха нова святая;/ Пасха таинственная;/ Пасха всечестная;/ Пасха Христос Избавитель;/ Пасха непорочная;/ Пасха великая;/ Пасха верных:/ Пасха двери райския нам отверзающая:// Пасха всех освящающая верных. (Сегодня нам открылась Пасха священная, Пасха новосвятая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха- Христос Избавитель, Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха для верных, Пасха, двери райские нам открывающая, Пасха, освящающая всех верных.) Стих 2: Яко исчезает дым, да исчезнут. Приидите / от видения жены благовестницы,/ и Сиону рцыте:/ приими от нас ра­дости благовещения / воскресе­ния Христова;/ красуйся, ликуй,/ и радуйся, Иерусалиме,/ Царя Христа узрев из гроба,// яко жениха происходяща. (Идите после видения, жены-благовестницы, и ска­жите Сиону: приими от нас радостную и благую весть о воскресении Христовом. Веселись, ликуй, и радуйся, Иерусалим, увидев Царя-Христа, выходящим из гроба, как Жениха.) Стих 3: Тако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы да возвеселятся. Мироносицы жены,/ утру глубоку / представша гробу Жизнодавца,/ обретоша Анге­ла / на камени седяща,/ и той, провещав им,/ сице глаголаше:/ что ищете живаго с мертвыми;/ что плачете нетленнаго во тли;// шедше проповедите учеником Его. (Мироносицы-жены, ранним утром прибежавшие ко гробу Подателя жизни, нашли Ангела, сидящего на камне, и он обратился к ним с такими словами: Что вы ищите Живого между мертвыми, что вы оплакиваете Нетленного, как бы предавшегося тлению. Возвратившись, возвестите ученикам Его.) Стих 4: Сей день, егоже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся в онь. Пасха красная!/ Пасха!/ Господня Пасха!/ Пасха всечестная нам возсия!/ Пасха!/ Радо­стию друг друга обымем./ О Пасха!/ избавление скорби,/ ибо из гроба днесь,/ яко от чертога / возсияв Христос,/ жены радо­сти исполни, глаголя:// проповедите апо­столом. (Пасха красная (красивая)! Пасха - Господня Пасха - Пасха всечестная воссияла нам. Пасха! Радостно друг друга обнимем. О, Пасха! Избавление от скорби, ибо сегодня Христос сияющим вышел из гроба, как из брачного чертога, и жен исполнил радости словами: Возвестите Апостолам.) Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Bocкpeсения день,/ и просветимся торжеством,/ и друг друга обымем,/ рцем, братие,/ и ненавидящим нас:/ простим вся воскресением,/ и тако возопиим:/ Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав. (Воскресения день! Просветимся торжеством и друг друга обнимем; скажем и ненавидящим нас: Братья, простим все ради воскресения, и воскликнем так: Христос воскрес из мертвых, смертью победив смерть и находящимся в гробах даровав жизнь.) И поем Христос воскресе трижды и многажды: вси целуют друг друга.



Статьи по теме: